Τι θα συμβεί αν σε ένα παιχνίδι ενεργοποιήσω το VSync αλλά η κάρτα γραφικών δεν μπορεί να φτάσει τα Hertz της οθόνης
Όταν ενεργοποιήσεις το VSync σε ένα παιχνίδι, η κάρτα γραφικών θα προσπαθήσει να συγχρονίσει τον ρυθμό ανανέωσης (frame rate) του παιχνιδιού με τον ρυθμό ανανέωσης (refresh rate) της οθόνης σου (που μετριέται σε Hertz). Αν η κάρτα γραφικών δεν μπορεί να φτάσει τα Hertz της οθόνης, δηλαδή δεν μπορεί να παράγει αρκετά frames ανά δευτερόλεπτο (FPS) για να ταιριάξει με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης, τότε συμβαίνουν τα εξής:
Μείωση του Frame Rate: Το VSync θα αναγκάσει το παιχνίδι να "κλειδώσει" τα FPS σε έναν πολλαπλάσιο ή κλάσμα του ρυθμού ανανέωσης της οθόνης σου. Για παράδειγμα, αν έχεις οθόνη 60Hz και η κάρτα γραφικών σου μπορεί να αποδώσει μόνο 40 FPS, το VSync μπορεί να κατεβάσει τα FPS στα 30 ή ακόμα και στα 20 FPS, ώστε να αποφύγει την εμφάνιση του φαινομένου "screen tearing".
Αυξημένη Καθυστέρηση Εισόδου (Input Lag): Λόγω του συγχρονισμού των FPS με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης, μπορεί να προκύψει μια μικρή καθυστέρηση μεταξύ της εντολής που δίνεις (π.χ. κίνηση του ποντικιού) και της αντίδρασης του παιχνιδιού στην οθόνη. Αυτό συμβαίνει γιατί το παιχνίδι περιμένει την επόμενη ευκαιρία για να ανανεώσει την εικόνα στην οθόνη, κάτι που μπορεί να είναι αντιληπτό σε παιχνίδια που απαιτούν γρήγορες αντιδράσεις.
Stuttering: Αν η κάρτα γραφικών δεν μπορεί να διατηρήσει σταθερό frame rate που να ταιριάζει με τον ρυθμό ανανέωσης της οθόνης, ενδέχεται να παρατηρήσεις "stuttering", δηλαδή η κίνηση στην οθόνη να μην είναι ομαλή, με μικρές διακοπές.
Συνοπτικά, αν η κάρτα γραφικών σου δεν μπορεί να φτάσει τα Hertz της οθόνης με το VSync ενεργοποιημένο, το παιχνίδι θα προσπαθήσει να μειώσει τα FPS σε έναν σταθερό, χαμηλότερο ρυθμό, αλλά αυτό μπορεί να επιφέρει αυξημένο input lag και stuttering, κάτι που μπορεί να επηρεάσει την εμπειρία του παιχνιδιού.